მთავარი
ჩვენს შესახებ
ისტორია
გუნდი
მხარდაჭერა
ახალი ამბები
სიახლეები
სტატიები
განცხადებები
მედია
ფოტო გალერეა
ვიდეო გალერეა
კონტაქტი
გაფართოებული ძიება
კატეგორიები
ჟურნალისტური მოკვლევა
სტატია
რეპორტაჟი
ანალიზი
ფოტო რეპორტაჟი
ექსკლუზივი
ინტერვიუ
უცხოური მედია საქართველოს შესახებ
რედაქტორის აზრი
პოზიცია
მკითხველის აზრი
ბლოგი
თემები
ბავშვები
ქალები
მართლმსაჯულება
ლტოლვილები / დევნილები
უმცირესობები
მედია
ჯარი
ჯანდაცვა
კორუფცია
არჩევნები
განათლება
პატიმრები
რელიგია
სხვა
გაფართოებული ძიება
Eng
ბლოგი
აირჩიეთ წელი
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
აირჩიეთ თვე
იანვარი
თებერვალი
მარტი
აპრილი
მაისი
ივნისი
ივლისი
აგვისტო
სექტემბერი
ოქტომბერი
ნოემბერი
დეკემბერი
ქართული პოლიტიკური რეკლამის ისტორიული ექსკურსი
10 დეკემბერი, 2012
2005 წელს ამერიკელმა მკვლევარებმა დაადგინეს, რომ სატელევიზიო პოლიტიკურ რეკლამებს ამომრჩევლის ნების ფორმირებაზე მხოლოდ ხანმოკლე (ასე - ორკვირიანი), ზეგავლენის მოხდენა შეუძლია. მაგრამ, შედეგი იმდენად სწრაფი და ეფექტურია, რომ მის შესაქმნელად დახარჯული თითოეული თეთრი გამართლებულია.
წინასაარჩევნო სარეკლამო დაპირებები
7 დეკემბერი, 2012
მარტივია თუ არა რეკლამა გაუკეთო იოგურტს? ალბათ, ადვილი არ არის, რადგან ყველა იოგურტი თითქმის ერთმანეთს ჰგავს, რეკლამამ კი მასში რამე განსაკუთრებული უნდა დაგანახოს. შენ სწორედ ეს იოგურტი უნდა იყიდო და არა – სხვა. ამასთან, იმედგაცრუებული არ უნდა დარჩე. რეკლამის ეს კანონი უნივერსალურია და ის ყველა სხვა შემთხვევაში მოქმედებს, თუ რა თქმა უნდა, საქმე გძელვადიან მიზნებს ეხება.
პოლიტიკური რეკლამების ხარისხი და მიზანი
22 ნოემბერი, 2012
რა არის საჭირო კარგი რეკლამისთვის? ბევრი ფული და კარგი პიარ–სპეციალისტი? ხშირად მართლაც სწორედ ამ ორ რამეზეა დამოკიდებული, მოგცემს თუ არა ხალხი ხმას არჩევნებზე. ერთია, წინასაარჩევნო რეკლამების ბალანსი და რაოდენობა (რომელი პარტია რამდენ წუთს უთმობდა რეკლამას) და მეორეა, რამდენად ხარისხიანი იყო ის რეკლამები, რომელიც პარტიებმა მოამზადეს.
სატელევიზიო რეკლამები პოსტსაარჩევნო პერიოდში
16 ნოემბერი, 2012
არჩევნების შემდგომ სოციალური რეკლამების რაოდენობამ სატელევიზიო სივრცეში საგრძნობლად იკლო, პოლიტიკური რეკლამები კი საერთოდ აღარ გადის. თუმცა საინტერესო ტენდეცია გამოჩნდა „კავკასიაზე“, მეცხრე არხსა“ და „მაესტროზე“ - ამ არხებზე კომერციული რეკლამების რაოდენობამ და ხანგძლივობამ იმატა.
„მოამბის“ ანონსები, პოლიტიკოსთა ცოლები და ბალანსი საზოგადოებრივ მაუწყებელზე
15 ნოემბერი, 2012
ადამიანის უფლებათა ცენტრი ცოტა ხანში დაასრულებს საპარლამენტო არჩევნების გაშუქების მედიამონიტორინგს, რომელიც პროექტის მიხედვით, არა მარტო წინასაარჩევნო, არამედ არჩევნების შემდგომ პერიოდსაც მოიცავს.
სიძულვილის ენა - წინასაარჩევნო იარაღი
12 ნოემბერი, 2012
2012 წლის წინასაარჩევნო კამპანიის განმავლობაში პოლიტიკურ სპექტრის მხრიდან, სამწუხაროდ, ე.წ. სიძულვილის ენისა და ქსენოფობიის ტირაჟირების რამდენიმე ფაქტი დაფიქსირდა. მედია რიგ შემთხვევაში გვევლინება მსგავსი განცხადებების გამტარად, ხოლო რიგ შემთხვევებში თავად წარმოადგენს ავტორს.
პოლიტიკური ლიდერების ვიდეომიმართვები
2 ნოემბერი, 2012
2012 წლის საპარლამენტო არჩევნებში მონაწილე პარტიებმა, სარეკლამო კამპანია, ლიდერების მიმართვით დაასრულეს. 1 ოქტომბრამდე რამდენიმე დღით ადრე სხვადასხვა ტელეარხებზე არა მარტო ოთხი კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის, არამედ სხვა პოლიტიკური პარტიების ლიდერების ვიდეომიმართვები გამოჩნდა.
ფარული რეკლამის ნიშნები მუსიკალურ კლიპებში
26 ოქტომბერი, 2012
საპარლამენტო არჩევნების გაშუქების მედიამონიტორინგმა, რომელსაც ადამიანის უფლებათა ცენტრი ახორციელებს, გამოავლინა ფარული რეკლამის ნიშნების შემცველი მუსიკალური კლიპები და გაურკვეველი სტატუსის მქონე რეკლამები, რომლებიც სხვადასხვა ტელეარხებზე არჩევნებამდე გადიოდა. ასეთ კლიპებს და რეკლამებს მიეკუთვნებოდა: „რაჭა ჩემი სიყვარული“, „ანაკლია გულითადად გელით“, „თავისუფლების დაუმარცხებელი ენერგია“, რეკლამა ქუთაისის აეროპორტში ფრენების დაწყების შესახებ და სიმღერა სოფო ნიჟარაძის შესრულებით - when we danced (როცა ჩვენ ვცეკვავდით).
2012 წლის პოლიტიკური რეკლამები ტელევიზიებში
9 ოქტომბერი, 2012
სატელევიზიო პოლიტიკური რეკლამები ამომრჩევლისთვის საარჩევნო პროგრამის გაცნობის ერთ-ერთი ეფექტური საშუალებაა. რაც უფრო გასაგები და დამაჯერებელია საარჩევნო სუბიექტის დაპირება, მით უფრო მეტია მისი გამარჯვების შანსი. თუმცა, ამავე დროს, საარჩევნო დაპირება რეალისტური და მოსახლეობის ძირითად საჭიროებებს მორგებული უნდა იყოს.
პოლიტიკური რეკლამა გასართობ შოუებსა და პოლიტიკურ თოქ-შოუებში
21 სექტემბერი, 2012
ადამიანის უფლებათა ცენტრი ფარულ პოლიტიკურ, სოციალურ და ფასიან პოლიტიკურ რეკლამებს საპარლამენტო არჩევნების გაშუქების მედიამონიტორინგის პროექტის ფარგლებში აკვირდება. ფარულ პოლიტიკურ რეკლამას ადამიანის უფლებათა ცენტრის მონიტორები ასევე აკვირდებიან გასართობ შოუებსა და არაპოლიტიკურ პროგრამებში. პოლიტიკური პროგრამების შემთხვევაში, მონიტორები აკვირდებიან წამყვანების მხრიდან კონკრეტული პოლიტიკური სუბიექტისადმი გამოვლენილ მხარდაჭერას ან საწინააღმდეგო მოწოდებას. მონიტორინგი არ მოიცავს ახალ ამბებსა და სხვა ნიუს-პროგრამებს.
პარტიული სიმბოლიკა კომერციულ რეკლამებში
19 სექტემბერი, 2012
პარტიული სიმბოლიკის კომერციულ რეკლამებში გამოყენება ფარული პოლიტიკური რეკლამის ერთ-ერთი სახეა. საქართველოს კანონმდებლობა ფარული პოლიტიკური რეკლამის ცნებას არ იცნობს და აღნიშნულ საკითხს რეგულირების მიღმა ტოვებს.
„საქართველო არ იყიდება“ „ქართული ოცნების“ წინააღმდეგ
12 სექტემბერი, 2012
საქართველოში მიმდინარე პოლიტიკური პროცესები აქტიურ წინასაარჩევნო ფაზაში შევიდა. მედიაში გაჩნდა პოლიტიკური სუბიექტების არაერთი რეკლამა. წინასაარჩევნო სარეკლამო ბატალიებში იმთავითვე მიიქცია ყურადღება არასამთავრობო ორგანიზაცია „საქართველო არ იყიდებას“ დაკვეთით შექმნილმა ვიდეორგოლებმა, რომელთა დანიშნულება კოალიცია „ქართული ოცნების“ ლიდერის, ბიძინა ივანიშვილის წინააღმდეგ საზოგადოებრივი აზრის შექმნაა.
ფარული რეკლამის ნიშნები სოციალურ რეკლამებში
16 აგვისტო, 2012
საპარლამენტო არჩევნების გაშუქების მედიამონიტორინგმა, რომელსაც ადამიანის უფლებათა ცენტრი ახორციელებს, გამოავლინა, რომ საზოგადოებრივ მაუწყებელზე 18 ივნისიდან 29 ივლისამდე გასული სოციალური სტატუსის მქონე სხვადასხვა რეკლამები ვერ აკმაყოფილებენ სოციალური რეკლამისათვის კანონმდებლობით გათვალისწინებულ კრიტერიუმებს და შეიცავენ ფარული რეკლამის ნიშნებს.
ამომრჩეველზე ნადირობის სეზონი
18 ივლისი, 2012
მედიამონიტორინგის გამოცდილება უკვე მაქვს. გასულ წელს მაისიდან დეკემბრამდე საზოგადოებრივი მაუწყებლის მთავარ საინფორმაციო გადაცემა „მოამბეში“ მართლმსაჯულებასთან და გარემოს დაცვასთან დაკავშირებულ თემებს ვამონიტორინგებდი. ეს იყო ევროკავშირის მიერ დაფინანსებული გაეროს განვითარების პროგრამის (UNDP) პროექტი, რომელშიც ადამიანის უფლებათა ცენტრმა მიიღო მონაწილეობა.
ფარული რეკლამა და წინასაარჩევნო გარემო
11 ივლისი, 2012
ფარული პოლიტიკური რეკლამა, ფაქტობრივად, წარმოადგენს პოლიტიკური რეკლამის ერთ-ერთ სახეს, რომელსაც ადამიანის უფლებათა ცენტრი წინასაარჩევნო პერიოდში საპარლამენტო არჩევნების გაშუქების მედიამონიტორინგის პროექტის ფარგლებში დააკვირდება.